Service Management prosjekter

Share on LinkedInShare on FacebookPin on PinterestTweet about this on TwitterEmail this to someone

Tjenestepyramide

Prosesshuset kan fylle flere roller i Service Management prosjekter, med forskjellig fokus:

  • Etablering av baseline, og prioritering av forbedringstiltak
  • Service Management prosjektledelse
  • Etablering, innføring og forbedring av arbeidsprosesser
  • Automatisering og selvbetjening
  • Tjenestedefinisjoner, tjenestekatalog og tjenestestyring
  • Tjenester, varer og ytelser strukturert for kundeportal / selvbetjening
  • Tjenesteøkonomi
  • Roller, ansvar og organisering av leveransekjeder
  • Endringsledelse og effektrealisering
  • Styringsmodeller / IT Governance
  • Informasjonsflyt, masterdata, Asset registre og CMDB/CMS
  • Krav til verktøy, verktøyarkitektur og integrasjoner
  • KPI’er, målinger, rapportering, kvalitetssikring
  • Kontinuerlig forbedring og gevinstrealisering

 

Leave a Reply